Termín série: 17.11.2025 20:00 - Termín série: 17.11.2025 20:00 - Termín série: 17.11.2025 20:00 - Termín série: 17.11.2025 20:00 - Termín série: 17.11.2025 20:00 - Termín série: 17.11.2025 20:00 - Termín série: 17.11.2025 20:00 - Termín série: 17.11.2025 20:00 - Termín série: 17.11.2025 20:00 - Termín série: 17.11.2025 20:00 -
Termín série: 17.11.2025 20:00 - Termín série: 17.11.2025 20:00 - Termín série: 17.11.2025 20:00 - Termín série: 17.11.2025 20:00 - Termín série: 17.11.2025 20:00 - Termín série: 17.11.2025 20:00 - Termín série: 17.11.2025 20:00 - Termín série: 17.11.2025 20:00 - Termín série: 17.11.2025 20:00 - Termín série: 17.11.2025 20:00 -
Ak si nevieš poradiť s niektorou z úloh, pozri sipár tipov.
V Mišovej triede s 19 žiakmi sú takí, ktorí vždy len klamú, takí, ktorí vždy len hovoria pravdu a takí, ktorí niekedy klamú a inokedy hovoria pravdu. Vieme, že žiakov, ktorí vždy hovoria pravdu, je viac ako tých, ktorí niekedy klamú a inokedy hovoria pravdu. Každý zo žiakov povie jedno tvrdenie.
Sedem žiakov tvrdí: „V našej triede sú aspoň traja žiaci, ktorí vždy klamú.“
Ďalších sedem žiakov tvrdí: „V našej triede sú aspoň piati žiaci, ktorí vždy klamú.“
Päť zvyšných žiakov tvrdí: „V našej triede sú aspoň ôsmi žiaci, ktorí vždy klamú.“
Koľko žiakov v triede vždy klame?
2. ÚLOHA
Na stenu koliby napísal Rišo všetky celé čísla od 1 do 1000. Potom postupne vždy dve z nich zmazal a napísal na stenu ich súčet. Takto pokračoval, kým mu neostali iba tri čísla. Vedel takto dostať tri po sebe idúce čísla?
3. ÚLOHA
Maťo si všimol na svojom obľúbenom strome zaujímavý fakt: sú na ňom zelené, žlté a červené listy. Zelené listy môžu zožltnúť alebo sčervenať, žlté a červené listy môžu odpadnúť (iné zmeny farby nenastávajú a nové listy nedorastajú). Včera na strome napočítal rovnako veľa zelených a červených listov a žltých sedemkrát viac ako zelených. Dnes spočítal, že je na strome zelených a žltých listov rovnako veľa a červených sedemkrát viac ako zelených. Dokážte, že včera bolo na strome aspoň štyrikrát toľko listov koľko dnes.
4. ÚLOHA
Rišo šiel cez les v tvare konvexného štvoruholníka ABCD po cestičke AC, rozpoľujúcej cestičku spájajúcu stredy strán AB a CD. Dokážte, že cestička AC delí les na dve časti s rovnakou rozlohou.
Pozn.:
Konvexný štvoruholník je štvoruholník, ktorého všetky vnútorné uhly majú veľkosť menšiu ako 180°.
5. ÚLOHA
V hrnci je desaťtisíc halušiek a dve sú na tanieri. Bačovia Rišo a Mišo hrajú nasledujúcu hru: striedavo vykonávajú ťahy, pričom Rišo začína. V každom ťahu si bača zvolí skutočný deliteľ počtu halušiek na tanieri (deliteľ menší ako počet halušiek) a toľko halušiek pridá na tanier. Hra sa končí, ak je na tanieri 2025 alebo viac halušiek. Vyhráva ten, kto urobil posledný ťah. Ktorý z bačov má víťaznú stratégiu? Víťazná stratégia je postup, podľa ktorého keď hrá jeden hráč, tak vyhrá bez ohľadu na ťahy súpera.
6. ÚLOHA
Lúka je štvorčeková mriežka v tvare obdĺžnika. Na nej je niekoľko medveďov veľkosti 2×1 políčok tak, že žiadne dva nesusedia stranou ani vrcholom a zároveň žiaden medveď nezasahuje do ľavého dolného ani pravého horného políčka. Rišo stojí v ľavom dolnom políčku a chce sa dostať domov na pravé horné políčko bez toho, aby prešiel cez políčko s medveďom. Pohybuje sa tak, že prejde na políčko susediace stranou doprava alebo hore. Vie Rišo vždy dôjsť domov bez ohľadu na rozloženie medveďov, ak je lúka tvaru: